logo

Komunikacja interpersonalna

Komunikacja interpersonalna

Cele warsztatu

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • znali zasady poprawnej komunikacji
  • potrafili zwracać baczniejszą uwagę na komunikację niewerbalną
  • świadomi jaki jest ich preferowany styl komunikacji
  • potrafili zachować postawę asertywną w trudnych sytuacjach w obsłudze klienta i w relacjach ze współpracownikami

Program szkolenia

  • Proces komunikacji – definicja, metody
  • Rola „pierwszego wrażenia” w autoprezentacji – doskonalenie mowy ciała
  • Pytania otwarte i zamknięte – ćwiczenia
  • Aktywne słuchanie – ćwiczenia w stosowaniu parafrazy, odzwierciedlenia…
  • Zasady poprawnej komunikacji biznesowej
  • Postawa asertywna, uległa lub agresywna – test preferowanego stylu komunikacji
  • Kształtowanie niektórych umiejętności zachowań asertywnych:
    • Model asertywnego stawiania granic
    • Asertywna odmowa – technika zdartej płyty
    • Radzenie sobie z krytyką manipulacyjną