Komunikacja interpersonalna
Cele warsztatu
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- znali zasady poprawnej komunikacji
- potrafili zwracać baczniejszą uwagę na komunikację niewerbalną
- świadomi jaki jest ich preferowany styl komunikacji
- potrafili zachować postawę asertywną w trudnych sytuacjach w obsłudze klienta i w relacjach ze współpracownikami
Program szkolenia
- Proces komunikacji – definicja, metody
- Rola „pierwszego wrażenia” w autoprezentacji – doskonalenie mowy ciała
- Pytania otwarte i zamknięte – ćwiczenia
- Aktywne słuchanie – ćwiczenia w stosowaniu parafrazy, odzwierciedlenia…
- Zasady poprawnej komunikacji biznesowej
- Postawa asertywna, uległa lub agresywna – test preferowanego stylu komunikacji
- Kształtowanie niektórych umiejętności zachowań asertywnych:
- Model asertywnego stawiania granic
- Asertywna odmowa – technika zdartej płyty
- Radzenie sobie z krytyką manipulacyjną