Jak skutecznie przekazywać wartościową informację zwrotną ?
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności skutecznego przekazywania informacji zwrotnej. Uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób przekazywać informację zwrotną, tak żeby była wspierająca i motywująca do działania. Nabędą umiejętności prowadzenia rozmów mających na celu budowanie współpracy, oraz zaangażowania zespołu. Podczas szkolenia porozmawiamy o mechanizmach warunkujących motywację wewnętrzną i nauczymy się przekazywać informację zwrotną ze szczególnym uwzględnieniem doceniania i wyrażania uznania. Nauczymy się aktywnie słuchać, szukać rozwiązań i przekazywać inspirujący feedback.
Program szkolenia:
1. Jak lepiej rozumieć siebie i innych ? :
• Jak funkcjonuje umysł człowieka ?
• Czy jestem prawo, czy lewopółkulowy ? Test na półkulowość. Różnice w komunikacji.
• Czym jest kompetencja? Piramida kompetencji.
• Rozwój człowieka a nabywanie kompetencji.
• Czy informacja zwrotna może być narzędziem rozwoju siebie i innych?
• Rodzaje informacji zwrotnej. Jak stosować je w praktyce ?
2. Rola i znaczenie informacji zwrotnej:
• Informacja zwrotna, a krytyka czym się różnią ?
• Moc motywacji i uzasadnienia w przekazywaniu informacji zwrotnej.
• Rola i znaczenie zaufania w przekazywaniu informacji zwrotnej.
• Warunki do przekazywania informacji zwrotnej, czy mają znaczenie?
• Modele informacji zwrotnej, a typ osobowości ? Od czego zależy jaką informację preferujemy?
• Freedforward, czyli informacja zwrotna nastawiona na przyszłość.
• Informacja zwrotna a kształtowanie zmiany.
• Ćwiczenia, case studies, scenki sytuacyjne.
Korzyści ze szkolenia:
• Poznasz zasady konstruowania efektywnej i wspierającej informacji zwrotnej.
• Dowiesz się jak informacja zwrotna może wpłynąć na efektywność pracy.
• Przekonasz się, że motywacja, uzasadnienie i zaufanie odgrywają ogromną rolę w formułowaniu informacji zwrotnej.