Pokolenie Z i budowanie międzypokoleniowych pomostów komunikacyjnych.

Pokolenie Z reprezentują osoby urodzone w latach 1995-2012. Nie znają życia bez Internetu i social mediów. Cechuje ich kreatywność, twórczość, mobilność i szybka adaptacja do zmian. Wyróżniają się wielozadaniowością i realistycznym podejściem do życia. Każde pokolenie dorasta w innych warunkach społeczno-demograficznych, co bezpośrednio wpływa na posiadany styl komunikacji, sposób pracy, wartości, potrzeby i oczekiwania. Celem szkolenia jest pokazanie, że różnice międzypokoleniowe mogą stać się źródłem przewagi konkurencyjnej oraz przyczynić się do wzrostu wydajności zespołów.

Program szkolenia:
1. Charakterystyka pokolenia Z:
• Pokolenie vs. Generacja. Jak to rozumieć?
• Cechy charakterystyczne dla pokolenia Z.
• Jak wykorzystać różnorodność i zasoby przedstawicieli pokolenia Z?
• Jakie wyzwania niesie ze sobą wejście „Zetek” na rynek pracy?

2. Budowanie międzypokoleniowych pomostów komunikacyjnych:
• Postawa win-win jako warunek efektywnej komunikacji z „Zetkami”.
• Cztery poziomy komunikacji wg Schulza von Thuna.
• Budowanie zaufania, jakie ma znaczenie w komunikacji dla przedstawicieli pokolenia Z?
• Różnice w komunikacji, łączą czy dzielą ? Dyskusja i ćwiczenia praktyczne

3. Zarządzanie zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo:
• Jak motywować członków zespołu z pokolenia Z?
• Jakie są oczekiwania przedstawicieli pokolenia Gen Z ?
• Budowanie motywacji i zaangażowania w zespole międzypokoleniowym.
• Znaczenie work-life balance dla przedstawicieli pokolenia Z.
• Korzyści z siły różnorodności i zasobów w zespołach międzypokoleniowych.

Korzyści ze szkolenia:
• Dowiesz się jak wykorzystać potencjał pokolenia Z w budowaniu zespołów.
• Poznasz techniki budowania efektywnej komunikacji międzypokoleniowej.
• Przekonasz się, że korzyści z siły różnorodności i zasobów w zespołach międzypokoleniowych mogą zwiększyć konkurencyjność w Twojej organizacji.